Szkoła podstawowa

Do Szkoły Podstawowej uczęszczają dzieci od 7 do 18 roku życia. Edukacja podzielona jest na dwa etapy: kształcenie zintegrowane, które obejmuje pierwsze trzy lata nauki oraz kształcenie przedmiotowe obejmujące kolejne trzy lata.

   

I ETAP EDUKACYJNY
Klasy I - III

Pierwszy etap szkoły podstawowej trwający trzy lata obejmuje kształcenie zintegrowane. Oznacza to, że nie ma podziału na przedmioty. Nauczyciel prowadzi zajęcia według ustalonego przez siebie planu. Reguluje czas nauki i przerw w zależności od aktywności uczniów i ich indywidualnych potrzeb.

Głównym zadaniem szkoły jest przygotowanie wychowanków na miarę ich możliwości do samodzielnego udziału w życiu społecznym, integracja ze środowiskiem zewnętrznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Dla uczniów, których możliwość udziału w zajęciach grupowych jest ograniczona, szkoła organizuje nauczanie indywidualne.

Kształcenie na tym etapie jest łagodnym przejściem od wychowania przedszkolnego do edukacji prowadzonej w systemie szkolnym . Ma ono charakter zintegrowany.

Nauczyciele w swojej pracy edukacyjno – wychowawczo - terapeutycznej wykorzystują różnorodne metody i formy pracy.

 

 

 

II ETAP EDUKACYJNY
Klasy IV - VIII

Na drugim etapie w klasach IV- VIII przechodzi się do nauczania blokowego, gdzie stosujemy ścisłą korelację międzyprzedmiotową. Obejmuje ona kilka przedmiotów - bloków, z których wyróżniają się dwa podstawowe, zbudowane z kilku dyscyplin: humanistyczny, łączący treści z języka polskiego, historii nauki o społeczeństwie, i sztuki czyli plastyki i muzyki oraz przyrodniczy, łączący się z wiedzą z zakresu geografii, chemii, fizyki. Ponadto obejmuje on także tradycyjne przedmioty, jak matematyka, wychowanie fizyczne, technika, religia,informatykę i  język obcy - a w przypadku Naszego Ośrodka jest to język angielski.

 

      Szkoła dysponuje bogatą bazą dydaktyczną. Zajęcia prowadzone są nowoczesnymi metodami, przy użyciu profesjonalnych pomocy dydaktycznych współfinansowanych przez Unię Europejską. Uczniowie korzystają z bardzo dobrze wyposażonych pracowni, oraz biblioteki szkolnej.

Dzieci mogą korzystać ze stołówki szkolnej, a po lekcjach przebywać w internacie  lub półinternacie, gdzie bezpiecznie znajdują się pod opieką wychowawców, którzy organizują dla nich atrakcyjne zajęcia.

Bezpieczeństwo medyczne zapewnia stała obecność pielęgniarki.

Nasi wychowankowie  podlegają kompleksowym oddziaływaniom edukacyjno – wychowawczym poprzez stosowane nowoczesnych terapii

Wysoko wykwalifikowana kadra dysponuje doświadczeniem i wiedzą. Prowadzi zajęcia wykorzystując w maksymalnym stopniu swoje umiejętności i dostosowując je do indywidualnych potrzeb i możliwości naszych wychowanków.

 

 

 

Edukacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym a  uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Naszym Ośrodku polega przede wszystkim na integralnej realizacji funkcji dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły. Nauczyciele pracują z dziećmi wykorzystując specyficzne formy i metody pracy opisane i praktykowane we współczesnym świecie. 

   O doborze uczniów do oddziałów decydują głównie ich potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne, w mniejszym stopniu wiek i lata nauki.

 

Na każdym etapie edukacyjnym wyodrębnia się:

1.  Zajęcia edukacyjne:

  • funkcjonowanie w środowisku
  • zajęcia rozwijające komunikację
  • zajęcia rozwijające kreatywność
  • wychowanie fizyczne
  • religia

 

2.  Zajęcia rewalidacyjne

Nawet niewielkie postępy ucznia nauczyciele nagradzają poprzez stosowanie wzmocnień pozytywnych, natomiast brak postępów nie podlega wartościowaniu negatywnemu.

Nauczyciele poprzez ciągłą  współpracę z rodziną ucznia, włączają ją w działalność rewalidacyjną prowadzoną na terenie szkoły. W miarę możliwości rodzice kontynuują niektóre elementy tej działalności w domu ucznia. Szkoła poprzez różnorodne formy działalności integracyjnych, lokalnych i innych przygotowuje środowisko do przyjęcia i zaakceptowania ucznia i udzielania mu pomocy.

Rodzice oraz prawni opiekunowie ucznia biorą udział w różnorodnych formach współpracy z Naszą placówką a także bieżących konsultacjach dotyczących postępów i trudności ucznia.